نرم افزار crm - نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM برای شرکت هایی که آن را به طور صحیح در سازمان خود پیاده سازی و اجرا می کنند مزیت های بسیار زیادی دارد که در نهایت منجر به افزایش سودآوری آن ها خواهد شد.

3 دلیل برای اینکه چرا نرم افزار CRM برای شرکت های کوچک اهمیت بیشتری دارند

هنگامی که بیشتر صاحبان کسب و کار در مورد نرم افزار CRM فکر می کنند، ذهن آنها احتمالا به سیستم عامل های مبتنی بر ابر که توسط شرکت های متوسط ​​و بزرگ با ده ها یا نه صدها نفر از تکرارهای فروش استفاده می شود، تبدیل می شود. هر تعامل بالقوه و فعلی مشتری در مقیاس ردیابی می شود، که منجر به افزایش فروش و وفاداری می شود. برای این نوع سازمان ها، سرمایه گذاری در راه حل CRM یک ضرورت است.

نرم افزار CRM

اما در مورد کسب و کارهای کوچک که تیم های فروش ساختاری ندارند و تنها تعداد کمی از کارکنان وجود دارد؟ حقیقت این است که هنگامی که شما مشتری، تامین کننده یا حتی اطلاعات کارمند را که لازم است برای ضبط و به روزرسانی آن داشته باشید، سیستم عامل اکسل و مشابه آن را تا به امروز در اختیار شما قرار می دهد. شما واقعا نیاز به یک CRM دارید تا شما را بیشتر ببریم. بهتر است ابتدا با استفاده از چیزی آسان برای استفاده و ساده برای رفتن. هر شرکت کوچک یا بزرگ نیاز به نرم افزار CRM دارد. در واقع، می توان استدلال کرد که یک نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک اهمیت بیشتری دارد.

در اینجا به همین دلیل است: مشتریان انتظار دارند ارتباطات نزدیکی با یک تاجر تجاری کوچک داشته باشند. فرض این است که شما یک استخر مشتری قابل مدیریت دارید و اگر چنین باشد، باید توانایی دقیق دانستن مشتریان خود داشته باشید. بنابراین، یک پلت فرم CRM است که سریع برای شروع، آسان برای استفاده و به اندازه کافی انعطاف پذیر برای متناسب با نیازهای شما و فرآیندهای کسب و کار شما ضروری است.

هنگامی که بهترین راه حل کسب و کارتان را تعیین می کنید و استفاده از نرم افزار را شروع می کنید، مزایای بسیار زیاد است. در اینجا سه ​​مزیت کلیدی کسب و کار کوچک را می توان از یک نرم افزار CRM انتظار داشت:

1. تلاش های بازاریابی حداکثر می شود.

بدون یک نرم افزار CRM، 79 درصد از کل بازاریابی منجر به فروش هرگز نمی شود. آیا شما دارای یک بودجه بازاریابی متوسط ​​یا متوسط ​​هستید، تلاش های شما بدون نیاز به CRM به خوبی انجام می شود. مشتریان فعلی و آینده نگر به نام تجاری از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، رویدادها یا تبلیغات دیجیتال ارزش ذاتی دارند. با اتصال آنهایی که به نرم افزار CRM شما منتهی می شود، شما می توانید مشاهده 360 درجه از تاریخ و تعامل خود را با شرکت خود را برای ایجاد ارتباطات سفارشی و جذاب در حال حرکت رو به جلو.

2. افزایش و تکرار افزایش کسب و کار.

هر دو احتمال و هزینه تبدیل یک چشم انداز جدید به یک مشتری به طور قابل توجهی بالاتر از هزینه و احتمال دوباره خرید مشتری فعلی است. در حالی که پر کردن خط لوله و خرید مشتری جدید، عوامل کلیدی برای رشد هستند و نباید به عنوان بخشی از تلاش های فروش شما متوقف شود، یک نرم افزار CRM می تواند به ساده سازی و ارتقاء upsells به پایه مشتری فعلی شما کمک کند. هنگامی که اطلاعات فروش در داخل پلتفرم قرار می گیرد، به شما اجازه می دهد تا روند را کشف کنید، تعیین کنید که چه محصولاتی اغلب با هم خریداری می شود، کدام کالاهای سفارش معمولا خریداری می شود، ترجیحات فردی فرد، چقدر اغلب خرید کننده ها و در چه محدوده قیمت و موارد دیگر. این داده ها و تجزیه و تحلیل فرصت بیشتری برای به دست آوردن ارزش بیشتر از مشتریان فعلی فراهم می کند.

3. بهره وری کارکنان افزایش می یابد.

در حال حاضر تیم شما چقدر وقت صرف فعالیت غیر درآمد دارد؟ بدون تکنولوژی برای بهینه سازی خرید و نگهداری مشتری، ساعت ها ساخت می شوند. از جلسات به روزرسانی فروش به ورود اطلاعات دستی و مرتب سازی از طریق کاغذ کاری، کارایی یک چالش زمانی است که با تکیه بر فرآیندهای میراث (و یا هیچ فرایندی در همه) نیست. تصویب یک CRM ساعت ها به تیم خود می دهد، زمان بیشتری برای اتصال و ایجاد روابط با مشتریان فراهم می کند. یک CRM از طریق یکپارچه سازی ساده می شود؛ برای مثال، می تواند با نرم افزار بازاریابی حسابداری و ایمیل شما همگام باشد تا تمام اطلاعات را از یک رکورد دریافت کند و مجبور نیست گزارش های مختلفی را بکشد و داده ها را به صورت دستی کامپایل کند.

به یاد داشته باشید، همانند هر سرمایه گذاری نرمافزاری، این تنها به عنوان تعهدی است که شما برای اجرای و استفاده از CRM انجام می دهید. چند نکته برای موفقیت عبارتند از:

یک رهبر پروژه CRM را که CRM را مدیریت می کند و تحویل را از ابتدا تا انتها (و فراتر از آن) به دست بیاورید، قرار دهید. این باید به طور ایده آل یک رهبر داوطلبانه در مقایسه با تعیین شده باشد.

دریافت خرید از تیم اجرایی. اگر افراد بالای سر (بنیانگذار، مدیر عامل، معاون فروش) از CRM پشتیبانی کنند و مزایای استراتژیک کسب و کار را ارتقا دهند، احتمالا موفق خواهد شد.
انتظارات را تنظیم کنید. اهداف و انتظارات CRM باید توسط تمام طرفین تعیین و درک شود، لذا بهتر است که ارزش را از ابتدا ببینید.

با خریدن، حفظ قهرمانان داخلی نرم افزار و اطمینان از اینکه تیم شما به درستی آموزش دیده است، ROI آشکار خواهد شد. این که آیا شما مدیرعامل و فروشنده انفرادی هستید یا تیمی از تجربیات بازاریابی کسب و کار دارید، نرم افزار CRM برای کسب و کار کوچک، برای بهینه سازی و بهینه سازی تلاشهای فروش ضروری است.